انتقاد عراقچی از فضای سیاسی شورای حکام آژانس در تماس با گروسی ایروانی: مسئولیت پیامدهای اقدام شورای امنیت علیه ایران برعهده اروپا و آمریکاست ادعای رسانه بریتانیایی مبنی بر تماس عراقچی و ویتکاف شکست شورای امنیت در تصویب قطعنامه تمدید لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ادعای آکسیوس برای بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران از ۵ مهر دبیرکل حزب‌الله: جنایات اسرائیل با حمایت آمریکا به اوج رسیده است جزئیات تحریم‌‌های جدید اروپا علیه روسیه بقائی: ماکرون برای رد پیشنهاد ایران، چرا رسانه اسرائیلی را انتخاب کرد؟ زمان فعال‌سازی اسنپ‌بک علیه ایران به روایت اکسیوس پاسخ گروه‌های فلسطینی به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه توضیحات عراقچی درباره طرح پیشنهادی ایران به اروپا روایت آسوشیتدپرس از فشار سنگین آمریکا بر کشورها پس از ارائه قطعنامه ایران به آژانس تهدید ترامپ خطاب به خبرگزاری های منتقد؛ مجوز لغو می‌شود! جزئیات پیشنهاد عراقچی به اروپایی‌ها مشخص شد انتقاد شدید روسیه از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران

خودروی مورد علاقه جنگجویان طالبان

در حالی که ویدئو‌های تسخیر سریع و تکان دهنده افغانستان توسط طالبان در سراسر جهان پخش می‌شد، یک منظره آشنا، تصاویر گسترده‌ای از شیوه حمل و نقل مورد علاقه این گروه بود؛ وانت‌های تویوتا.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 08
کد خبر: ۱۸۸۳۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ خودرو‌های مستحکم ساخته شده توسط خودروساز ژاپنی بر اساس شهرت نابود نشدنی خود محبوب هستند و در دهه ۱۹۹۰ به نمادی از نیروی طالبان تبدیل شدند.

این خودرو‌ها در میان سایر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش نیز محبوب هستند و نه تنها می‌توانند در زمین‌های ناهموار افغانستان مقاومت کنند، بلکه به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا با ماشین‌آلات سنگین مجهز شوند.

اولین باری که جنگجویان طالبان به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند، در سال ۱۹۹۶، روزنامه‌نگاران ایندیا تودی توضیح دادند که چگونه تانک‌ها و کامیون‌های تویوتا هایلوکس مملو از مهمات وارد پایتخت افغانستان شدند. نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۱ نوشت این خودرو‌ها "سکو‌های ایده آلی برای ارعاب و اعمال قانون" بودند.

تویوتا مدت‌ها تلاش کرده است تا از ارتباط خود با گروه‌های تروریستی فاصله بگیرد و علناً از تحقیقات وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد چگونگی افتادن خودرو‌های آن‌ها به دست تروریست‌ها حمایت کرده است.

این خودروساز همچنین در سال گذشته با عرضه مدل ۲۰۲۲ تویوتا لندکروزر که طولانی‌ترین مدل این شرکت است، سیاست جدیدی را اعلام کرد. پس از فروش آن در ژاپن در ۲ آگوست با قیمتی در حدود ۴۶۵۰۰ دلار، سازنده خودرو اعلام کرد که هر کسی که یکی را بخرد باید قراردادی را امضا کند که قول دهد خودرو را در عرض یک سال به فروش نرساند.

تویوتا گفت:" لندکروزر به ویژه در خارج از کشور محبوب است و ما در مورد جریان وسایل نقلیه از ژاپن به خارج از کشور بلافاصله پس از عرضه و همچنین امکان صادرات آن‌ها به مناطق خاصی که مقررات امنیتی در آن وجود دارد نگران هستیم. / خبرآنلاین

ارسال نظر
آخرین اخبار