دولت لبنان بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد گرفت اعلام ورود صد‌ها دروزی از مناطق اشغالی به داخل سوریه زلنسکی: اگر تسلیحات دوربرد دریافت کنیم آماده اقدام هستیم ادعای دادستانی فرانسه علیه بشار اسد و ۲۰ مقام سابق سوریه اخراج مهاجران از خاک آمریکا به یک کشور آفریقایی واکنش وزارت خارجه به بازداشت اتباع ایرانی مقیم آمریکا رایزنی وزیران امور خارجه ایران و چین نشنال‌اینترست: الجولانی برای حفظ حکومت خود تروریست‌ها را جذب ارتش سوریه می‌کند سرپرست جدید سرکنسولگری افغانستان در مشهد کار خود را آغاز کرد موج گرمای شدید در اسپانیا جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را گرفت درخواست عراقچی از شانگهای برای حمایت از ایران در برابر تجاوز آمریکایی-صهیونیستی ادامه بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان؛ ۱۱۱ کشته و صد‌ها زخمی تاکنون سفارت ایران در لبنان: شایعات درباره ناامنی در کشور، جنگ روانی اسرائیل است السودانی: ایران کشوری مهم در منطقه است و روابط راهبردی عمیقی میان ماست لاوروف در دیدار با عراقچی: زمان گفت‌و‌گو با ایران درباره تحولات فرارسیده است

خودروی مورد علاقه جنگجویان طالبان

در حالی که ویدئو‌های تسخیر سریع و تکان دهنده افغانستان توسط طالبان در سراسر جهان پخش می‌شد، یک منظره آشنا، تصاویر گسترده‌ای از شیوه حمل و نقل مورد علاقه این گروه بود؛ وانت‌های تویوتا.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 08
کد خبر: ۱۸۸۳۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ خودرو‌های مستحکم ساخته شده توسط خودروساز ژاپنی بر اساس شهرت نابود نشدنی خود محبوب هستند و در دهه ۱۹۹۰ به نمادی از نیروی طالبان تبدیل شدند.

این خودرو‌ها در میان سایر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش نیز محبوب هستند و نه تنها می‌توانند در زمین‌های ناهموار افغانستان مقاومت کنند، بلکه به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا با ماشین‌آلات سنگین مجهز شوند.

اولین باری که جنگجویان طالبان به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند، در سال ۱۹۹۶، روزنامه‌نگاران ایندیا تودی توضیح دادند که چگونه تانک‌ها و کامیون‌های تویوتا هایلوکس مملو از مهمات وارد پایتخت افغانستان شدند. نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۱ نوشت این خودرو‌ها "سکو‌های ایده آلی برای ارعاب و اعمال قانون" بودند.

تویوتا مدت‌ها تلاش کرده است تا از ارتباط خود با گروه‌های تروریستی فاصله بگیرد و علناً از تحقیقات وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد چگونگی افتادن خودرو‌های آن‌ها به دست تروریست‌ها حمایت کرده است.

این خودروساز همچنین در سال گذشته با عرضه مدل ۲۰۲۲ تویوتا لندکروزر که طولانی‌ترین مدل این شرکت است، سیاست جدیدی را اعلام کرد. پس از فروش آن در ژاپن در ۲ آگوست با قیمتی در حدود ۴۶۵۰۰ دلار، سازنده خودرو اعلام کرد که هر کسی که یکی را بخرد باید قراردادی را امضا کند که قول دهد خودرو را در عرض یک سال به فروش نرساند.

تویوتا گفت:" لندکروزر به ویژه در خارج از کشور محبوب است و ما در مورد جریان وسایل نقلیه از ژاپن به خارج از کشور بلافاصله پس از عرضه و همچنین امکان صادرات آن‌ها به مناطق خاصی که مقررات امنیتی در آن وجود دارد نگران هستیم. / خبرآنلاین

ارسال نظر
آخرین اخبار